7/15/2013

بازیگر و کارگردان ایرانی بیتا فرخی: عثمانیان آدمخوار، ناموس ایرانیان و ایران پرستان

خانم "بیتا فرخی" بازیگر و کارگردان شناخته شده ایران  در صفحه فیسبوک شخصی اش  در مورد سریال ترکیه ای "حریم سلطان" نظرات شخصی اش را بدین گونه بیان نموده است:
حریم سلطان :
ژوزف = شاه طهماسب صفوی
تابوسکا = تبریز
فیروزه = برادرزاده شاه طهماسب
اگرچه تحریفهای تاریخی سریال حریم سلطان ، خنده آورتر از آن هستند که به محک تاریخ زده شوند ، اما شرم آورتر از کار سازندگان ترکیه ای ، کار مترجمان فارسی این سریال است که با فریب هر چه تمام تر نام طهماسب را به ژوزف! تبریز را به تابوسکا! و فیروزه سوگلی ایرانی سلطان را با نشان شیر و خورشید خاندان صفوی ، از خانواده ژوزف به خورد مردم ایران داده اند تا مردم ، ناآگاهانه ، با لذت هرچه بیشتر ، از تماشای تصرف تبریز به دست عثمانیان آدمخوار و به باد رفتن ناموس ایرانیان لذت ببرند . بر همه ایران پرستان است که مردم را از خواست شوم پشت این کار آگاه کنند. لطفا اطلاع رسانی کنید.
///
واقعاً این متن شایسته یک شخصی هست که ادعای هنر و هنرمندی دارد؟ آیا این یک نقد ادبی و هنری هست یا هوچی گری بر علیه فرهنگ دیگر ملت ها؟ براستی خانم بیتا فرخی بنا به چه دلیلی امپراطوری عثمانی را آدمخوار معرفی می نماید؟ آیا بواقع عثمانیان آدم خوار بوده اند؟ آیا به فرض محال و مثال آدم خوار بودن امپراطوری عثمانی ربطی به سریال ترکیه ای حریم سلطان دارد؟ آیا در این سریال ترکیه به اصطلاح به ناموس ایرانیان توهین شده؟ اگر بر فرض مثال توهین شده لشگرکشی و فراخوانی ایرانپرستان کاری شایسسته ی یک به هنرمند می باشد یا بیشتر یادآور ادبیاتی کوچه بازاری هست؟ خانم بیتا فرخی چرا بدون ارائه کوچکترین استدلال علمی و منطقی سعی در تحریف واقعیات این سریال و دست های شوم پشت پرده اش برای بی آبرو کردن ایرانیان سخن می گوید؟ آیا این نوعی راسیسم و نژادپرستی نیست؟ 
متاسفانه این عمل نژادپرستانه ایشان مورد توجه گروههای راسیست فارس زبان و پان ایرانیست واقع شده و در کامئنتها توهین های وقیعی به ترک و ترک زبان نان صورت گرفته است.
خانم بیتا فرخی به علت کاربرد مفاهیم عثمانیان آدمخوار و کلمات تحریک آمیز قومی همچون ناموس ایرانیان و ایران پرستان به عنوان یکی از کاندیداهای برترین نژادپرست تیر ماه 1392 معرفی می گردد. برای انتخاب برترین نژادپرست تیر ماه 1392 می توانید از طریق اینجا در نظر سنجی شرکت کنید.
اسکرین شات منتشر شده از صفحه فیسبوک شخصی ایشان می باشد..
لینک تصویر هم در صورتکیه که پاک نکنند:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151449087671610&set=a.60652771609.81909.60652306609&type=1&ref=nf

No comments:

Post a Comment