6/22/2013

محمود یاوری: محسن ترکی است و ترکی قضاوت می کند

پس از دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و پاس همدان که با نتیجه 4 بر 2 به سود تیم اصفهانی به پایان رسید در زمان مصاحبه مربیان آقای محمود یاوری با خرده گیری بر داور زمین آقای محسن ترکی در جواب سوال خبرنگاری مبتنی بر صحت یا عدم صحت پنالتی دقیقه 92 در مورد محسن ترکی در جمع خبرنگاران چنین گفته است:
"محسن ترکی است دیگ رو ترکی قضاوت می کند"
بنا بر خبر روزنامه جام نیوز وی امروز توهین به هویت ائتنیکی – زبانی محسن ترکی را انکار نموده و دقیقاً چنین فرموده است:
من گفتم ترکیه دیگه! یعنی محسن ترکیه دیگه. مثل اینکه شما می گویید فلانیه دیگه.
بدون تردید هدف محمود یاوری به سخره گرفتن هویت ائتنیکی – زبانی محسن ترکی بوده و عبارت ترکی قضاوت می کند مبتنی بر زیر سوال بردن ماهیت این داور ترک می باشد که بدون ذره ای تردید عملی نژادپرستانه می باشد، گوئی محسن ترکی به سبب ترک بودنش در بازی دچار تصمیم گیری های اشتباه شده است.
آقای محمود یاوری به سب توهین ائتنیکی به محسن ترکی اولین کاندیدای برترین نژادپرست تیر ماه 1392 میباشد و از امروز در فیسبوک برای انتخاب برترین نژادپرست ماه رای گیری آغاز می گردد.   
به زیر سوال بردن ماهیت ائتنیکی – زبانی ترک در ایران با توجه به پیشینه تاریخی و سیستماتیکش امری طبیعی جلوه می کند و کاربرد این مفهوم راسیستی از مربی یک تیم لیگ برتری غیرقابل قبول می باشد. نکته قابل تامل تر عدم بی توجهی کمیته به اصطلاح انظباتی و فدراسیون فوتبال به این توهین راسیستی که بر هویت ترکان این جغرافیا را داشته شده است می باشد.    
منبع خبر در روزنامه جام نیوز:
http://tinyurl.com/m7wmhcg

6/21/2013

حداد عادل به عنوان نژادپرست برتر خرداد ماه 1392 انتخاب شد

حداد عادل که به عنوان اولین کاندید انتخاب برترین نژادپرست خرداد ماه برگزیده شده بود با اتمام نظرسنجی صورت گرفته در شبکه اجتماعی فیسبوک به عنوان برترین نژادپرست خرداد ماه 1392 دست یافت.
آقای حداد عادل که چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۲ حداد عادل در جمع قریب به ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه سراسری تبریز حضور یافته بود در جلسه یاد شده یکی از دانشجویان سوالی با مضمون اینکه چرا به فرهنگ، زبان و قومیت توجه نمی شود را مطرح کرده بود که رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران در جواب چنین پاسخ داده بودند :
مادرانتان در خانه با شما ترکی صحبت می کنند همین حد برایتان کافی است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود : شما در خانه هایتان به زبان مادری صحبت می کنید؛ در مدارس باید به زبان فارسی تدریس شود.  
بر اساس نظرسنجی که در اینجا صورت گرفت حداد عادل با 43 رای از سوی نظر دهنده گانبه عنوان برترین نژادپرست خرداد ماه 1392 برگزیده شد. پس از سوی دولت ایران با 7 رای و عباس معروفی نویسنده فارس زبان با 4 رای جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

6/17/2013

وزارت علوم: مجوز تاسیس دانشگاه های تک جنستی در آزربایجان‌غربی، گیلان و یزد صادر شد

بنا به گفته علی‌اکبر متکان معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم درخواست هائی از استان‌های آزربایجان‌غربی، گیلان و یزد برای ایجاد دانشگاه تک ‌جنسیتی به وزارت علوم صورت گرفته که این وزارت خانه نیز درخواست های مذکور را تحت بررسی قرار داده است.
آقای علی اکبر متکان از نام گروه یا سازمانی که خواستار تاسیس دانشگاه های تک جنستی در آزربایجان غربی، گیلان و یزد شده اند هیچ نامی نبرده است.
بنا به گفته وی تا فرودین 1392 حدود 19 دانشگاه و مرکز آموزش عالی تک جنستی مجوز راه اندازی گرفته اند و در حال فعالیت هستند که از این تعداد تعداد 14 مورد ویژه خانم ها و 5 مورد ویژه آقایان است.
بدون تردید وضعیت بغرنج جوامع ایران از بعد فروپاشی بنیان های شخصیتی و اجتماعی ناشی از این نوع نگرش تبعیض آمیز نسبت به زنان می باشد که روز به روز نیز بر شدت آن افزوده می شود. نگرش تبعیض آمیز نسبت به زنان به مسئله دانشگاه های تک جسنیتی ختم نشده و در بسیاری از موضوعات از قبیل حقوق کیفری، دیه، مجازات های متفاوت زن و مرد، جایگاه شهادت، حجاب اجباری، قوانین خوانواده، ازدواج، آزاد در ازدواج، چند همسری، مهریه، حق کار، طلاق، ارث و حق مالکیت، اشتغال، ریاست جمهوری زنان و ... نیز به وضوح قابل لمس اند. در عین حال تبعیض نسبت به زنان در زنان ملت های محکوم نیز به سبب تفاو تبا جامعه غالب دوچندان می باشد، یک زن ترک هم از لحاظ زن بودن دچار تبعیض می گردد و هم به علت ترک بودن.  
وزارت علوم به سبب تبعیض جسنیتی که با ایجاد دانشگاههای تک جسنیتی نسبت به زنان روا می دارد به عنوان یکی از کاندیدا های برترین نژادپرست خرداد ماه برگزیده می شود.
منبع خبر ایجاد دانشگاه های تک جنستی: سایت عصر ایران
http://tinyurl.com/kaorydy 
یاد آور شویم رای گیری اینترنتی برای انتخاب برترین نژادپرست ماه در شبکه اجتماعی فیسبوک در حال پیگیری می باشد که رای دهنده گان می توانند از اینجا اقدام به نظر دهی کنند.