6/22/2013

محمود یاوری: محسن ترکی است و ترکی قضاوت می کند

پس از دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و پاس همدان که با نتیجه 4 بر 2 به سود تیم اصفهانی به پایان رسید در زمان مصاحبه مربیان آقای محمود یاوری با خرده گیری بر داور زمین آقای محسن ترکی در جواب سوال خبرنگاری مبتنی بر صحت یا عدم صحت پنالتی دقیقه 92 در مورد محسن ترکی در جمع خبرنگاران چنین گفته است:
"محسن ترکی است دیگ رو ترکی قضاوت می کند"
بنا بر خبر روزنامه جام نیوز وی امروز توهین به هویت ائتنیکی – زبانی محسن ترکی را انکار نموده و دقیقاً چنین فرموده است:
من گفتم ترکیه دیگه! یعنی محسن ترکیه دیگه. مثل اینکه شما می گویید فلانیه دیگه.
بدون تردید هدف محمود یاوری به سخره گرفتن هویت ائتنیکی – زبانی محسن ترکی بوده و عبارت ترکی قضاوت می کند مبتنی بر زیر سوال بردن ماهیت این داور ترک می باشد که بدون ذره ای تردید عملی نژادپرستانه می باشد، گوئی محسن ترکی به سبب ترک بودنش در بازی دچار تصمیم گیری های اشتباه شده است.
آقای محمود یاوری به سب توهین ائتنیکی به محسن ترکی اولین کاندیدای برترین نژادپرست تیر ماه 1392 میباشد و از امروز در فیسبوک برای انتخاب برترین نژادپرست ماه رای گیری آغاز می گردد.   
به زیر سوال بردن ماهیت ائتنیکی – زبانی ترک در ایران با توجه به پیشینه تاریخی و سیستماتیکش امری طبیعی جلوه می کند و کاربرد این مفهوم راسیستی از مربی یک تیم لیگ برتری غیرقابل قبول می باشد. نکته قابل تامل تر عدم بی توجهی کمیته به اصطلاح انظباتی و فدراسیون فوتبال به این توهین راسیستی که بر هویت ترکان این جغرافیا را داشته شده است می باشد.    
منبع خبر در روزنامه جام نیوز:
http://tinyurl.com/m7wmhcg

No comments:

Post a Comment